Fen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak ilgili Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir.
Eğitim Türü
Tam zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları
(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınması
İlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları
Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program Amacı
Tarla Bitkileri Bölümü, 20 Temmuz 1982’de 41 nolu yönetmelik ve tüzük uyarınca Trakya Üniversitesi Tekirdağ Ziraat Fakültesi’nin dört bölümünden biri olarak kurulmuştur. Halen Namık Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yer alan anabilim dalımız, yüksek lisans ve doktora programlarında eğitim-öğretim sürdürülmektedir.
Mezunların Mesleki Profilleri
Üniversitelerde, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı kuruluşlarında, Çevre ve Orman Bakanlığı kuruluşlarında, Özel tohumculuk şirketlerinde, Tarımsal araştırmacı kuruluş yetkisi almış şirketlerde,Tarımsal danışmanlık alanında,Tarım Kredi Kooperatiflerinde,Ürün Borsalarında Özel sektöre ait tarımsal üretim işletmelerinde,Belediyeler ve İl Özel İdarelerinde,Bankacılık ve sigorta sektörünün tarım birimlerinde, Tohumluk, ilaç, gübre vb. pazarlamasında,Organik ürün üretiminde,Tarımsal Biyoteknoloji, Analiz vb. laboratuarlarda,Un ve Yem Fabrikalarında, Ziraat Mühendislerinin yetkileri kapsamında bulunan kendilerine ait işyerlerinde istihdam edilebilirler.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir. Notlar
Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.
Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Puan
Harfli Notu
Katsayı
Başarı Durumu
90-100
AA
4.00
Başarılı
85-89
BA
3.50
Başarılı
80-84
BB
3.00
Başarılı
75-79
CB
2.50
Başarılı
65-74
CC
2.00
Başarılı
0-64
FF
0
Başarısız
Eğitim Öğretim Metotları
Eğitim Öğretim Metotları:
Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ
KULLANILAN ARAÇLAR
Ders
Dinleme ve Anlamlandırma
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Tartışmalı Ders
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Özel Destek / Yapısal Örnekler
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
Önceden planlanmış özel beceriler
Beyin Fırtınası
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Küçük Grup Tartışması
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Gösterim
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
Benzetim
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
Seminer
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
Grup Çalışması
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları
Saha / Arazi Çalışması
Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Laboratuar
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Özel donanım
Ödev
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta
Sözlü
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İnceleme / Anket Çalışması
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Panel
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
Konuk Konuşmacı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
Program Çıktıları
1-Alanı ile ilgili sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi, 2-Alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak, 3-Alanındaki konulara yenilikler getirmek, yeni yöntemler ortaya koyarak, elde edilen sonuçları değerlendirmek ve yorumlar ortaya koymak, 4-Alanında modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi, 5-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da var olan bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu tasarlayarak araştırabilmek 6-Bireysel ve ekip çalışmalarında uyum sağlama becerisi ve sorumluluk alabilme özgüveni, 7-Bitki genetik kaynaklarının korunması ve devamlılığının sağlanması 8-Çalışma süreci boyunca bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve kendini yenileyebilme yeteneği, 9-Ekosistemi koruyarak, araştırma yapma bilincini geliştirmek, 10-Gıda ve sanayi hammaddesi olarak kullanılabilecek yeni ürünlerin belirlenmesi, uygun yetiştirme ve ıslah tekniklerinden haberdar olma ve güncel gelişmeleri takip etme, 11-Kendi alanı ile ilgili konularda strateji ve uygulama planı ortaya koymak ve elde edilen sonuçları değerlendirmek, 12-Kontrollü ve kontrolsüz koşullarda denemeleri planlama, deneme yapma, veri toplama, verileri biyometrik olarak değerlendirme, bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi, 13-Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi 14-Tarla bitkileri ürünlerinin verim ve kalitesinin artırılması için yeni teknikleri uygulayabilme becerisi, 15-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi, 16-Yüksek verimli ve kaliteli bitkisel üretim için, gerçekçi kısıtlar altında projelendirme ve bu bağlamda modern üretim ve ıslah yöntemlerini uygulama becerisi,